En hälsning från Dalarna

Några dagar före min mors 85-årsdag kom en hälsning till henne,
från en av hennes bästa vänner, Birgit i Dalarna. Birgit som är
född i Hortlax fyller 85 år nu i dag! Hon har jobbat som lärare i
många år. Kontakten dem emellan pågår fortfarande.     
 
 
Jag blev personligen glad när hon mindes tillbaka när de två brukade umgås.
Även hennes minne av min far som: "den glada John, hans glada skratt o
roliga historier". Om min mor: "I mitt minne, har du och jag nästan identiska
rosa blommande klänningar, med vida kjolar. Tur att du fanns Maj-Gärd med
ditt glada skratt". 
   
Min mamma med ett gammalt foto av de båda väninnorna, Maj-Gerd och Birgit
i sina ungdomsår.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0