Ingen skolavslutning i kyrkan

Det blir ingen skolavslutning i kyrkan för eleverna på Prästholmsskolan i Boden, meddelar Norrbottens Kuriren i dag. Vare sig man är bekännande kristen eller inte, så tycker i alla fall jag, att man skall vara rädd om sina traditioner och sin historia. Och jag tror att hade detta varit en lika brännande aktuell fråga då mina barn gick i skolan, skulle nog jag haft väldigt, väldigt (för att inte säga helt omöjligt) svårt att hålla munnen stängd. Jag skulle med all säkerhet haft det svårt att acceptera att kyrkan (i vissa ögon) skall befinnas så in i bomben hemsk att besöka. Så det nästan låter som om det vore farligt för barnens fysiska och psykiska hälsa. Nu är det inte så. Det hela beror för det mesta att någon eller några, icke goddtar att en vanlig svensk präst håller ett litet personligt tal i helgedomen. Vilket jag tycker låter väldigt besynnerligt, med tanke på att utanför kyrkans väggar finns det ännu farligare och mer destruktiva sorts krafter, som inget hellre vill, än att sätta klorna i våra ungdomar.
 
Roger.
 
Bild: NK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0