Ko-förmannen Lindqvist /AVANS LANTBRUK

Såja, då har kossorna fått lite omskötsel och omvårdnad. Dagens meny: hö samt lite nyttigt tilltugg. De båda semestrande bönderna, Ante och David andas ut på varsitt håll. Under tiden inträder två koskötare: Roger och Hans G. En liten känsla av John Wayne infann sig när jag mötte "mina" kossor i morse. Av hästen fanns icke ett spår, så jag fick nöja mig med att ratta min egen Volvo istället. Jag försökte mig på att gå så hjulbent som möjligt, men blev trött efter en stund. Pistolhölstret hittade jag inte heller, och förresten, jag klarar mig lika bra utan diverse muskedunder. Cowboyhatten lämnade jag hemma, det blev keps i stället. Jag tror inte att kossorna märkte nån skillnad. De hälsade mig med ett unisont: MUUUUUUUU när jag kom. Jag blev faktiskt rätt rörd.
 
Roger.
 
Ko-förmannen Lindqvist med sina skyddslingar i bakgrunden.         
 
Dessa hungriga kossor serverades höfrukost i morse.          
 
När jag likaså var där, så bjöd jag laget runt. Senare i afton stundar även en hömiddag.       
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0