Stadsbilder

I dag ett besök på Piteå museum för att lämna mitt manus till årsboken. Får väl se om den nu kommer med, historien som handlar om mitt liv som dansbandsmusiker. Årsboken är klar till försäljning på skyltsöndagen 2014. Även ett bankbesök hanns med, och även en promenad i Badhusparken.
 
Över rådhustes tak svingar byggkranen sin gula mekaniska arm.
Och när jag ser denna kran kommer jag att tänka på alla pojkars
måste-ha-present: "Meccano". Åtminstone jag fick det som julklapp
julen 1966. Jag har den fortfarande kvar.
 
På Rådhustorget tronar fortfarande denna telefonkiosk kvar, som ett minne
ifrån en tid som idag är helt förbi. OBS! Telefonen är borta!
 
RIKSTELEFON fast baklänges...
 
"Växeln hallå, hallå, hallå, koppla mig till 22..." Telefonen är hjälplöst borta...
sedan länge.
 
Den här trevliga lovvikavanten hälsade oss välkommen till Badhusparken.
 
In genom parkens portar...
 
Fagert vårblomster möter besökaren. 
 
En stund på parkbänken.
 
Kanalen som en gång sträckte sig genom centrala Piteå.
 
Kanalen genom stan, kom bort under 20-talet. Varje valborgs anordnas kanalsim
på den här platsen. Jag har ännu icke deltagit. Och kommer så ej heller att göra -
någonsin.
 
Mer blomster...
 
Badhusparkens scen där Badhuset en gång fanns. Därav namnet. Badhuset
revs 1965. Scenen stod klar 1966/67. Här har de flesta av landets artister
någongång uppträtt. För nåt år sedan skrev jag en berättelse i Piteå-Tidningen
som handlade om mina minnen från parken.
 
Foto: Roger Lindqvist. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0