Gräsänklingblues

Elisabeth och hennes syster promenerar just nu på de soliga stränderna på Gran Canaria. En vecka skall jag alltså sjunga The Gräsänkling Blues detta tillsammans med Povel Ramel. Men jag har inte ännu inte hunnit fram till: "De´e´måndagsmorron å mitt huvud känns så tuuungt..."
 
En lång och stärkande promenad har jag gjort denna söndagsförmiddag. Varmgrader både ute (och inne tack och lov) som gör att det enbart känns skönt och stimulerande. Har även varit ute och rastat min Volvo. Volvon går ju inte i koppel, vilket gör honom/henne svårmanövrerad. Så fort han/hon - Äsch, det är en HAN - ser en parkering så vill han stanna och vila sig en stund. Gubben håller på att bli gammal. Volvon alltså.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0