Gubben håller på att bli gammal...

Jag har nu under en längre tid haft problem med mina armar. Då speciellt min vänstra. I kväll och många andra kvällar har jag haft värk. En rätt så intensiv värk. Höger arm värker också stundtals men inte lika mycket. Har även haft problem med lite yrsel, så jag var tvungen ringa min doktor häromveckan. Blodprov togs, utifall att, men det verkade rätt så skapligt. När det började för ca ett halvår sen, så var första tanken: "Nu kommer hjärtinfarkten". Men det kan tänkas att det hela har sitt ursprung från nacken. Har ju länge brottas med värk i leder osv. Nu har det börjat i armarna. I kväll var jag alldeles slut som artist i ben rygg och armar. Det finns en form av reumatism inblandat. Har väl gått i arv. Min farfar hade det, han blev förtidspensionerad vid 50-årsålder. Mn mor har också haft problem i många år. Pappa hade också problem med sin rygg. Så även vissa andra av mina släktingar. Men det är väl bara klart konstatera, att gubben håller på att bli gammal. Fötterna och benen har också varit både trötta och ömma. Har haft sk sockerdrickskänsla i ben och fötter. Så pass mycket att man ett tag trodde det kunde vara MS. Efter många och långa krokiga vägar så blev det klart att MS var det inte. Däremot som jag tidigare sagt en form av reumatism. Ryggen har varit ett problembarn i många år. När jag spelade som mest, hade jag ibland så ont att jag knappt kunde sitta bakom trummorna.
 
Tack gode Gud att det finns värktabletter! Utan dem skulle det bli rätt jobbigt. Tur också att man lever i den tid man lever. Tur är ju också att det finns en underbar Hälsocentral som den vi har i Hortlax. Jag ger den väldigt höga betyg. Så även dess personal. Nu slut på klageriet!
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0