Bildvisning...

I dag har vi berättat om det gamla Piteå inför en mycket tacksam publik.

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie Åkerström

Mamma Vera var där och tyckte att det var så intressant. Hörde att hon pratat med dig 😃

2014-10-23 @ 21:03:07
Postat av: Roger

Jodå, det stämmer det, och det var så trevligt att träffa henne.

2014-10-23 @ 21:10:52
Postat av: Ing-Marie Åkerström

Berättade mamma att våra mödrar känner varandra? Dom konfirmerades tillsammans och har umgåtts en del. Min mamma hade en tvillingsyster Vally som säkert också var med. Men tyvärr är hon död sen många år.

2014-10-24 @ 09:57:26
Postat av: Roger

Hon berättade att dom kände varandra. Det har min mamma också berättat långt tidigare. Jag hittade nämligen två foton som jag gav till Christina på Hortlaxgården. Hon är för övrigt min mors kontaktperson. Bilderna föreställde antingen din mamma eller hennes syster. Christina är som jag vet släkt med dig.

2014-10-24 @ 12:37:18
Postat av: Ing-Marie Åkerström

Kicki är min kusin, helt riktigt. Hennes mamma och min mamma var systrar. Kicki har visat mig två bilder som hon fått genom en anhörig på Hortlaxgården och det var ju en på mamma och den andra på hennes tvillingsyster. Mamma kom så väl ihåg hur klänningarna såg ut när hon fick se bilderna. Hon visste exakt vem som var vem. Dom var rätt lika systrarna 😃

2014-10-24 @ 12:50:09
Postat av: Roger

Då var de dessa två bilder som hon fick av mig. Jaha, det var båda tvillingsystrarna, ja, där ser man. Hon blev jätteglad i alla fall. Trodde att de var samma person på bilderna.

2014-10-24 @ 15:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0