Strands Glass - 1966

Till vänster vid bordet, Martin Strand direktör på Strands Glass i Piteå.
Mannen på andra sidan Martins bror Gustav Strand, produktionschef
på företaget. Damen på bilden är Eva Johansson, segrare i Miss Bahama-
tävlingen 1966. Enligt uppgift heter hon Eman i efternamn i dag.
 
Miss Bahamas, Eva Johansson.
 
"Jättetävling med Strands Gräddglass. Semesterveckor på Mallorca
att vinna. Europas största frysbil".    
 
Eva Johansson, 1966.                   
---------------------------------------------------------------
Bilder ur Hans G. Petterssons fotoarkiv.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Roger

Osäkert om mannan t.h. är Martins bror Gustav. Det kan tänkas vara en viss Egil Johansson...

2014-10-14 @ 16:14:09
Postat av: Barbro

Det är inte Gustav mina föräldrar umgicks med honom och hans fru Edith.Gustav gjorde sanslöst god senap

2014-10-15 @ 13:52:51
Postat av: Roger

Hej Barbro!
Jag blev väldigt osäker vem detta var. Tack för din information.
mvh Roger.

2014-10-15 @ 15:44:55
Postat av: Sture Tingwall

Hej! Detta var en toppendag. Vi pratade gamla minnen och jag har många från mitt jobb som säljare på Åhlen & Åkerlund förpackning. Som nyanställd "Fick" jag allt norr om Dalälven, vilket så småningom ledde mig till bl a Nyåkers Pepparkakor och Strands Glass. Om jag minns rätt (83+ nu) så tryckte vi en förpackning, som skulle heta Marina eller något sånt. Vår tecknare gjorde misstaget att tro att glasspaketet skulle,lle heta Martina (efter Martin), men han blev inte glad och vi fick makulera hela upplaga och trycka nytt.Nu enkel fråga: Var finns Martin idag och har hanfortfarande sin då vackra och goa kvinna som fru? Om jag inte minns fel, så fick en kusin till Martin (eller bror till hans fru) jobbet som inköpschef. Var kan jag finna mer info om företage? Sture Tingwall

2015-10-04 @ 12:44:19
Postat av: Roger

Hej Sture! Det är länge sedan jag hörde nåt om Martin Strand. Men jag tror att Martin är avliden. Han sålde ju hus i Spanien, jag har för mig att han även bodde där. Han hade en son som hette Leif, som också är bortgången. Martins bror hette Gustaf Strand och även han jobbade inom företaget. Gustaf började senare att tillverka senap. Beträffande Martins hustru har jag tyvärr ingen information. Information om Strands Glass? - ja, allvarligt talat har jag inget svar på din fråga, tyvärr. Mvh/ Roger Lindqvist.

2015-10-04 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0