Ett inlägg i Hen-debatten

 
Jo, jag har en undran; hur ska jag kunna förklara för mina släktingar i USA att jag har tre "Hens" till barnbarn? I normala fall så skulle jag berättat om tre mycket söta fina barnbarn, vars namn är Norah, Malte och Max. Mina dyrbara ätteläggar blir här plötsligen kallad för tre hönor. Hönor i all ära, jag gillar ägg - men mina barnbarn betyder så mycket mer än hönor och ägg. Så därför kommer härmed John Roger Lindqvist, att så länge han/jag befinner mig i normalt sinnestillstånd, och vid sunda friska vätskor, att VÄGRA ordet Hen. T.o.m. tungan vägrar i sten att uttala ordet.
 
Roger.
 

Kommentarer
Postat av: THE REVOLT

Om dina barnbarn vill se sig sj som hen, och vill att andra ska höra det tkr jag du borde acceptera det och kalla dem för hen. Känner en som ser sig som hen, och folk envisas alltid med att säga annat. Det är en psykiskt påfrestning det där - att folk inte accepterar det. Speciellt de som är en nära :0

Kanske misstolkade inlägget, vet inte :0 men att vägra ... mjaa

2014-09-15 @ 03:40:08
URL: http://TheRevolt.blogg.se
Postat av: Susanna Maria J

Tycker att det här med "hen" är sjukt. Vi är han eller hon, inget mitt i mellan.

2014-09-15 @ 10:08:06
URL: http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0