När frisyren lever sitt eget lilla liv...

Frisyr koll i badrummet.            
 
August Strindberg hade en speciella sorts  frisyr, en "fluffig" sak, som för jämnan stod högt upp i luften. Leif GW Persson har en annan modell, som också är dåligt uppfostrad. Själv så har jag ett hår som för det mesta inte alls lyder, men det är inte nåt jag ligger sömnlös över precis. Jag har aldrig i hela mitt liv någonsin använt hårgelé. Och kommer nog aldrig heller att göra det. Speglar mig gör jag inte alltför ofta. Bara när jag måste, och ska vara "gå-bort-fin".Detta var ett aber när jag spelade ute på Folkets Hus, krogar, restauranger, parker  osv. Då skulle man vara uppklädd och fin, i en kostym som bara var i vägen. Tycker inte heller om att bära slips. Kostymen hänger visserligen i garderoben, min privata, men jag vill helst  slippa den. Men då jag spelade var det ett måste. Jag är alltför bohemiskt lagd för dessa plagg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0