På bilkyrkogården

Barndomen bjöd på många spännande äventyrligheter. Ett av dem bästa var de besök vi gjorde på de två bilkyrkogårdar som fanns i byn. Där låg de alla på hög, Volvo PV, Opel Rekord, Opel Kapitän, DKW, Anglia, Volkswagen, Saab, Cortina, Amazon m. fl. märken. Skruvmejseln fanns med. Vi skruvade loss både rattar, blinkers, navkapslar, radioantenner m.m. Det var ingen hejd på alla fynd man fann. En dag kom jag hem på ett strålande humör. På pakethållaren hade jag klämt fast sakerna. I min ena hand höll jag i en ratt. Då min far fick syn på sin son, så luftade han genast sina åsikter om sin sons "hittegods": - Vo kåm dö häjm vä, Roger. Hä djär ju bara skräpe! (Vad kommer du hem med, Roger. Det är ju bara skräp). Naturligtvis så höll jag inte alls med. I mina ögon var det ovärderliga fynd som gjorts. Men som sagt, om detta kunde inte pappa hålla med.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Niles

>Häftigt!

2014-09-12 @ 23:30:26
URL: http://theniles.se
Postat av: Torgnynyström

Komihågdenövergrävdaskrotenpågammalvägen

2015-04-16 @ 20:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0