- Hörru, du är rätt så djup, du...

 
Alltfler har börjat höra av sig. Respons är otroligt givande och stimulerande. Det har ringts på telefonen, det har skickats meddelanden och det har varit okända män och kvinnor som stannat av mig på gatan. En person sa med ett litet leende: - Hörru, du verkar vara en djupt tänkande man du Rogge...
 
Nja, det vet jag inte, men jag har svårt att hålla truten om jag ser nåt fel. Om det är att vara djupt tänkande tja, kanske... I samma stund som jag reagerar på något, och jag ger mig tillkänna, så kan jag bli så otroligt berörd. Min morfar hade samma slags läggning. Han rördes till tårar av dåliga nyheter när det gällde små barn som for illa. I dag vet vi att det är många miljoner barn som far väldigt illa. Jag såg en liten tjej som var på flykt. Bak på ryggen hängde hennes ryggsäck. Hon var på väg till ett okänt öde. EU måste nu ta sig i kragen och börja ordna upp i kaoset. Alltfler länder måste ta sitt ansvar. Inte bara Tyskland och Sverige. Det håller på att bli en ohållbar situation här i landet. Just precis därför, så måste andra hjälpa till.
 
Sen så vill jag påpeka att jag börjar bli trött på att de människor som har en åsikt, oftas bemöts med: Jaha.. röstar du på SD? Den repliken är fruktansvärt ointelligent. Och ogenomtänkt. Detta visar på hur oinsatta NI är som ens ställer den frågan. Däremot har jag två tjejer som jag gör tummen upp för: Ebba Busch-Thor och Sara Skyttedal. Jag har en skribent som jag läser, Per Gudmundsson i SvD.
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0