Ginas värld

Gina Dirawi.
 
Ginas värld, är namnet på en ny programserie i SVT. I det första avsnittet åker Gina till Israel för att möta kvinnliga soldater. Huvudpersonen Gina Dirawi, har motstridiga känslor inför mötet. "Israelerna har mördat många i min släkt, så jag är lite spänd över hur jag kommer att känna".
 
Det är högst förvånande, hur enögt SVT ser på saken. Gina Dirawi har själv gjort sig känd för att öppet tala illa om judar. I mångkulturens namn rimmar det även väldigt illa, att inte ta upp den andra sidan av saken/problemet; dvs Palestinas skuld i den konflikt som ännu varar mellan de båda länderna. Det är alltså inte enbart staten Israel som skall beskyllas. Jag ser fram emot en annan serie där en ung judinna möter företrädare ur terrorgruppen Hamas.
 
Det skall bli intressant när SVT låter en judinna/jude åka till ett möte
med representanter ur terrororganisationen Hamas. Den ideologi de
förespråkar har sina rötter i bl a islamism. Deras enda mål är och har
varit att totalt utrota staten Israel från kartan.
 
Roger Lindqvist.
 
Bilder: www.aftonbladet.se /www.businessinsider.com.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0