Här ligger Sven-Bertil Taube i ett dike i Vistträsk

Vistträsk är en by på ca 250 personer, som ligger efter Riksväg 94, 18 kilometer väster om Älvsbyn. Vistträsk är för mig en mycket välkänd plats, eftersom det var här min hustru föddes.
 
2011 hade filmen En enkel till Anibes premiär. Den var inspelad dels i Luleå men även i Vistträsk. Nåja, om rätt ska vara rätt så spelades det in filmscener även i Antibes.
 
Juldagen den 25 december 2014 visades filmen i SVT. Och när jag såg att den gode Sven-Bertil fick ligga i ett vägdike i Vistträsk, så tyckte jag det var häftigt. Av alla ställen på jorden så ligger han där...
 
Mitt i den värsta julglöggs hysterin, glittrande ljus och adventsstjärnor,
så kunde jag se Taube den yngre göra ett besök i Vistträsk.
 
Vid vägskylten Södra Vistträsk, ligger ingen mindre än Sven-Bertil Taube
i ett vägdike.
 
Nu var det inte bara Sven-Bertil som gjorde Vistträsk den äran,
även Dan Ekborg var i närheten och tittade förbi.    
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0