"Mitt liv som rockstjärna"

Gunnar Sundström, heter en kille årsgammal med mig, som också fick sin skolning via kommunala musikskolan i Piteå. Gunnar spelade keyboard i ett känt lokalt band som hette Vox. I samma band fanns min skolkompis Folke Wiklund, som spelade bas. Förutom att jag och Folke gick i samma klass, så spelade vi också tillsammans i kommunala musikskolans blåsorkester och storbandet Piteå Havsband. Gunnar Sundström kände jag litegrann på håll, så att säga. Vi har faktiskt varit vänner på fb också.
 
VOX var bandet från Piteå som gjorde två plattor på bolaget Sonet
i början av 80-talet. Medlemmarna var, Lars Ivar Sundström, sång,
Stefan Forssell, gitarr, Folke Wiklund, bas, Mats Lundberg, trummor
och Gunnar Sundström, keyboards. Vad beträffar Lars Ivar och Gunnar,
så hade de två en gemensam nämnare; Lars Ivars bror är Bo "Kasper"
Sundström, sångare i Bo Kaspers orkester. Gunnars storebror är den
socialdemokratiske fd politikern m.m. Anders Sundström.
 
 Gunnar Sundström har skrivit boken Mitt liv som rockstjärna som utkom 2013.
I mitt förra inlägg om min trumlärare som jag mötte i dag, nämnde han
att Gunnar hade skickat honom ett ex. av sin bok.
 
Gunnar Sundström signerar sin bok, Mitt liv som rockstjärna i mars 2013.
Foto SVT.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0