Rolf Åhmans än en gång...

Jag började 1974 med Rolf Åhmans. Känns nästan lite smått overkligt, att återigen sitta bakom herrarna Karlsson, Eriksson och Andersson och lira samma låtar som vi gjorde för över 40 år sedan. Både grundaren/kapellmästaren Rolf Åhman och Gunnar Sandbladh, organist, saxofonist är i dag borta från jordelivet. Men vi tänker på dem.
 
Alla församlade och förväntansfulla inför vad som ska och kan hända.
 
Plats på scen! I förgrunden, Sune Andersson, gitarrist och medlem
i Rolf Åhmans orkester 1975-1982. Till höger i blå-grå tröja, Sune
Karlsson, basist och även min kusin. Leif Bogren i hatt, satt bakom
pianot och mannen i blå keps är sångaren Hasse Eriksson.
 
Leif Bogren, Sune Andersson och Ola Frodell.
 
Fr v Ola Frodell, Sune Karlsson, Hasse Erisson, Sune Andersson
och lilla jag bakom trummorna.
 
Rolf Åhmans med lite x-tra "personal". Sångerskan Monica Öhman
berättade i presentationen, att hon en gång drömde att få sjunga med
bandet, när vi härjade som värst ute på dansbanorna.
 
Musik i det gröna.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Apropå, gamla spelkamrater från förr: jag har just hittat en LP från 1971, utgiven i samband med Piteå 350-årsjubileum, som heter "Jubileumsmusik" och det är elever från Piteå Kommunala Musikskola som spelar, och bland alla elever som räknas upp finns en 14-årig trumslagare som heter Roger Lindkvist, som ackompanjerar Hortlax högstadiekör i låten "There is a kind of hush" ... är det månne skivdebuten jag har hittat?

2015-08-23 @ 12:29:22
URL: http://www.bjornjakobsson.com/
Postat av: Roger

Jodå, det är alldeles riktigt Björn. Vi gjorde inspelningen torsdagen den 1 april 1971 på Christinasalen i Piteå. Detta var debuten. Jag satt i ett bås omgiven av basist, gitarrist pianist och en kille på bongos. Pianisten är intressant. Han var född i Belgien och hette Georges Goudin. Han var kommunal musiklärare, men hade ett förflutet som professionell musiker på bl a olika kryssningsfartyg.

2015-08-23 @ 13:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0