Sveriges Radio 90 år

Anita Björk läser dagens dikt i radions P1 1966.    
 
Som en del redan känner till så fyller Sveriges Radio 90 år. Och min lilla hyllning består i en liten historia om min mamma, Maj-Gerd. I mitt föräldrahem stod radion jämt på. Det var mycket musik, firarprogram och varje dag en "Dagens Dikt". Det sista var min mammas programpunkt i etern. Dagens Dikt var ett måste. Hon lyssnade också på Anders Pontén i Riksronden. Även Lennart Swahn var programledare för samma program. Sändes det teater så var mamma med på ett hörn.
 
Svensktoppen, Toppentipset,  Kvällstoppen, Tio i topp, Det ska vi fira, Skivor till kaffet, För sjukskrivna, Sveriges bilradio, Musik för fullvuxna och naturligtvis Melodiradion. Det var programpunkter som hördes ur våran svarta transistor.
 
Så till sist:
GRATTIS PÅ 90-ÅRSDAGEN!
 
Roger Lindqvist. Bild: www.sverigesradio.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0