Av alla namn så är nog LINDQVIST det vackraste?

Jag bara stannade, stod där minst en timme och en kvart och bara njöt...
Så småningom så kom hustrun och frågade vad jag höll på med. Jag
var inte i stånd att prata, jag bara pekade men lyckades ändå undslippa
mig ett "DÄÄÄÄÄR!" Jaja, seså Roger, jag förstår, nu går vi och och
dricker oss en stor kopp kaffe, så ska du nog se att det blir bra. Såja,
håll min hand...
 
Ett konditori och café som vi brukade besöka, de gånger vi hade vägarna
förbi med vår orkesterbuss.
 
Laponia stod klart 1957. Här har jag också suttit och spelat på mina trummor.
 
Välkända Medan i Arvidsjaur. Törs jag säga att jag även har varit här och
spelat massor med gånger? Jo, jag vågade! Jag minns att en kväll så
var trummisen Janne Holmberg och dansade. Holmberg var en bra trummis
som spelade med i Polarna med Jörgen Edman. Han gjorde tummen upp
för lilla mig, faktiskt. Jadå, jag vet, att självskryt luktar illa. Ni ska vara glada
att ni inte har doft-dator. I samma stund jag skröt, så utvecklades en sån
odör att jag var tvungen ställa upp balkongdörren.
 
1975-76 bodde Elisabeth i Arvidsjaur. Hon gick här på Sandbackaskolan.
Hon fick sin utbildning inom Storhushållsteknisk yrkeskurs.
 
Nu har jag även dokumenterat entrén där hon gick in.
 
Arvidsjaur i dag.
 
Arvidsjaur från förr. Bilden togs mellan 1967-1973. Skulle tro att detta togs
ca 1970-71. Till vänster i bild ses det konditori som jag berättade om tidigare.
 
Som såg ut så här...
 
Älgarna och jag tackar för uppmärksamheten.    
 
 
PS. För att återgå till LINDQVIST, så bytte min farfarsfar efternamn ca 1890 från Gustafsson till Lindqvist. Han hette senare Gustafsson-Lindqvist, men blev sedan enbart Lindqvist. C-G:s bror Anton bytte även han till samma efternamn. Även kusinen Salomon ville heta Lindqvist.
 
Anton, som bosatte sig i Hemmingsmark fick i sin tur en son som hette Ludvig Lindqvist. Han fick senare efternamnet Svärd, men bytte även detta till sitt nya släktnamn: Englund. Släkten Lindqvist har sina rötter i den lilla byn Blåfors i Västerbotten.
 
Roger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0