Eeeeeeeemil, förgrömmade onge...

Barnbarnet Malte är en stor Emil-i-Lönneberga-fantast. Han har slukat allt, och då menar jag allt. I dag när vi gjorde ett besök på fina Swensbylijda, så hytte han fingret mot farfar och sa det välkända orden: EEEEEEEEEEMIL, FÖRGRÖMMADE ONGE!
 
Andreas, Norah, Malte och jag har ägnat några timmar åt att titta på allt det Swensbylijda har att erbjuda. Man har skapat en miljö som den såg ut för si så där 100 år sedan, med gamla hus, grisar, kossor, kvarnar, höns, kaniner och får. Platsen är verkligen värd ett besök.

Taxichaufför har jag också varit, fast med Dannes BMW. Daniel och Jocke är på fest i en sommarstuga. Naturligtvis så tillkallades pappa, taxi chauffören. Är man som jag nykterist, så blir man ofta tillfrågad om att köra både hitan och ditan, när helgen har kommit. Jag vet inte hur många tusentals timmar som jag åkt med sönerna när de skulle bort, men även hämtat dem sent på nattkröken. Detta när de var i tonåren. Men det händer som sagt än i dag, då mest med Danne.
 
Roger
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0