Kränkningssyndromet

Eftersom ordet kränkning fnv är på högsta mode, måste även jag kunna få känna mig kränkt. Men jag vet inte vad eller vem som kränkt mig, men jag vill så gärna vara med i den alltmer strida ström av dessa kränkningsoffer. Nu vet jag: jag känner mig kränkt när Piteå-Tidningen inte finns i min brevlåda. Hmm... jo just det, jag kan känna mig kränkt när favoritglassen är slut på ICA-butiken. Det var så sant, jag har i flera dagar befunnit mig i ett allvarligt kränkningstillstånd, detta beroende av det dåliga väder som rått.
 
Då ska vi se...litegrann kränkt känner jag mig när jag aldrig vinner på travet. Men det kan ju ha sin naturliga förklaring i och med att jag aldrig spelar på trav. Men kränkt känner jag mig...
 
Jag har utsatts för så mycken kränkhet, att jag drömmer kränkningsdrömmar varje natt. Om jag inte kan sova, så ligger jag och räknar antalet kränkningar jag fått, i stället för att räkna får som hoppar över ett staket. Ett tecken på att botten är nådd, det är då man börjar få kräkningar efter alla kränkningspåhopp.
 
Aldrig tidigare har landet Sverige haft så många som gråtit ut framför tv-apparaterna och i tidningarna, på grund av att man blivit kränkt. Det har nära nog blivit litegrann löjeväckande att se. Är inte den ena kränkt då är den andra det osv. Undrar varifrån idéerna om "gråta-ut-i-tv-pga-kränkningar" kommer ifrån? Kränkningssjukan råder, och det är risk för en epidemi.
 
1. - Jag är sjukskriven fyra veckor pga av kränkning. Chefen bad mig slutföra jobbet men jag ville inte. Oj, så kränkt jag blev.
2. - Jo, polisen tog körkortet i förra veckan. Jag hade endast druckit fyra flaskor vin innan jag åkte iväg med bilen. Så tog dom mig, fy så kränkt jag känner mig.
3. - Gick på krogen i fredags. Börja bråka med vakten, jag blev så arg så jag slog honom. Då blev jag finkad...kan du förstå så kränkt jag blev?
4. - Stal firmans lastbil, av nån anledning blev chefen så ond. Han polisanmälde saken. Det var väl att ta i. Gissa om jag känner mig kränkt?
5. - Jag mördade en arbetskompis förra veckan. Jag var så less på honom. Nu sitter jag inne och inväntar rättegång. Va´ hur kan dom göra så här. Dom har kränkt min personliga integritet, de svinen.
 
Listan kan göras ännu längre, på alla de mest besynnerliga anledningar till att folk känner sig kränkta. Jag tycker det verkar väldigt mysko.
 
Roger Lindqvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0