Zara Larsson

Det skall jag villigt erkänna, att Zara Larsson (17 år) är en tjej som jag inte alls visste ett endaste dyft om för nån månad sedan. Hon hade gått mig helt spålöst förbi. Detta tills jag en kväll slog mig ned i skönsoffan för att titta på Hellenius hörna i TV 4. Zara Larsson var programmets inbjudna gäst. Zara Larsson-"upplevelsen" försatte mig icke i någon slags känsla av eufori. Inte eller någon nämnvärd aha upplevelse. Hon var den person kort och gott, som David Hellenius valt att sätta fokus på.
 
Men så hände nåt! Jag hade gett mig katten på att skaffa mig mer kunskap om feminismen som översköljer nätet för närvarande. Låt mig då härmed säga: att jag absolut inte har något emot detta med jämnställdhet mellan könen. Men det som gjorde mig väldigt förbryllad, det var det sätt man använde i sin kamp mot det motsatta könet, dvs oss män.
 
När massmedia har stora uppslagna artiklar om näthat, så brukar det i regel handla om rasism. När personer spyr ut sitt hat mot en samhälls företeelse, eller mot en folkgrupp, typ invandrare osv. Det skall vi bekämpa. Men kampen mot rasism och näthat har hos våra tidningar blivit rätt så dubbelmoralisk. Man lyfter fram flera exempel där en person sagt det eller det. Detta slås upp stort, och man är snabb att klistra rasism-etiketten i pannan.
 
 
Om man nu vill vara så sanningsenlig som är möjligt, så måste massmedias blickar också lyftas mot detta "gäng" av radikala feminster som öser ut ett sådant hat, att jag först trodde det var på skoj. Men här backar press, radio och television. Här lyfts istället dessa feminster upp på massmedias vingar. Och deras budskap hyllas. En av dem som sprider ut sitt hat, är sångerskan Zara Larsson, 17 år.
 
Så här lät det på hennes instagram för några dagar sedan: "Nu nu nu / feminazi som hatar alla män och vill att de ska dö en plågsam död".      
 
Citat av 17-åriga Zara Larsson, som har förklarat krig mot alla män.
I stället för att ifrågasättas av  tidningar, SVT eller TV 4 så får hon fortsätta med sitt bombardemang.
Hade det varit en man, som uttryckt sig så, hade han troligen hamnat i massmedias skottglugg. Nu kan man ju också fråga sig om Zara Larssons hemförhållanden varit bra, eftersom hon tydligen även önskar sin pappa, morfar och farfar en "plågsam död".
 
Nu på tisdag står Zara Larsson på allsångsscenen på Solliden. För mig så rimmar det illa att den här unga tjejen skall få fortsätta sitt hatande. I det så politiska korrekta Sverige råkar andra medborgare illa ut, om man råkar läsa om Pippi Långstrumps far, som var .....hövding i Söderhavet. Det är nåt som inte stämmer i den här lite bisarra historien.
 
ROGER LINDQVIST.

Kommentarer
Postat av: Hans E

Tyvärr är Zara Larsson och hennes gelikar bara toppen av ett kändis- och kändiswannabee-isberg som upptäckt att den politiska korrektheten är ett säkert kort för att få publicitet när/om den egna talangen och förmågan kommer till korta.

Att en tonårstjej bräker ur sig kompletta vansinnigheter och trams hör liksom uppväxten till. Däremot att media hjälper till att torgföra hennes fullkomligt absurda löjligheter är en tragedi.

2015-07-23 @ 15:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0