Dagboksanteckningar...

LÖRDAG DEN 16 DECEMBER 1989 Kl. 16.30        
 
Trots att både Rolf Åhmans och Kjell-Bertils officiellt är nedlagda, sedan 1982 respektive 1986, så spelar de båda då och då. Och jag är trummis i båda banden. Rolf Åhmans spelade upp till dans i Vidsels sporthall förra helgen. Gamle kapellmästaren Rolf Åhman himself kom dit en kort stund för att lyssna till sin fd orkester. Vi ska köpa en ny mixer "Amtech" ligger på ca 9.000 kr. Hasse E. ville satsa på en bättre anläggning.
 
Mötte Robban i Kjell-Bertils på Shell i går. Allan Lundström hade hört av sig och hade önskemål om att spela ännu mera. Två ev. spelningar nu i januari på Sparta i Älvsbyn, fredag och lördag. Kjell Andersson ville ha mig som vik. i dansbandet Siluette i Luleå i går. Men jag tackade nej. Hade inte möjlighet. Tomas Åström ville jag skulle spela med Skellefteåbandet Bosses i Ånäset för en tid sedan, men det var med sådant kort varsel att jag inte hade en chans att hinna. Kul att vara uppskattad, men som trebarnsfar och med heltidsarbete så räcker tiden inte till. Jag har även fått erbjudande av Dick Ström om att börja som trummis i ett nystartat band, men även där blev svaret ett nej.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0