Denna dagen ett liv... (Melker Melkersson, Saltkråkan)

Älskar farbror Melker, kanske på grund av att jag i bland känner mig som den där Melker Melkersson i sin snickargård på Saltkråkan.
 
I dag ett besök på Ekbergs med Leif Lidman. Efter långa samtal om ditten och datten så tog vi en runda på stan. Och där stod vi mitt på Gågatan pekade och gestikulerade mot skyn i vår egen lilla värld. Undrar vad dom tänkte de som gick förbi? "Jaså, står dom här nu igen, och pekar åt höger och vänster, dessa historienördar".
 
Mot eftermiddagen en tur till Kallax med Danne. Max följde också med i bilen. Sen hem för middag, efter maten en stunds potatissättning. Men det blåste, och hade jag haft tupé så hade den säkerligen fastnat högst uppe på någon närliggande talltopp eller björk, där skatorna kunnat få en fri bostad.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0