Jag fattar inte...

...varför den svenska flaggan väcker sådant ont blod hos vissa. Flaggan är vår symbol för det land som heter Sverige. Och inget annat. Allt trams som nu senast i Ljungby, där en rektor förbjuder flaggan, är ju helt enkelt sorgligt att höra. Varför kan vi inte bara låta det vara som det ska? Jag tror Sverige är det enda land i hela världen som tjafsar om en sådan här bagatell. Flaggan är absolut inget att skämmas över. Jag har alltid tyckt att det ser fint ut med en flaggstång ute på en hustomt. När vi bodde i hus hade vi (naturligtvis) en flaggstång med flagga. Så fort det gavs tillfälle så hissade jag upp den.
 
Man kan ju verkligen ifrågasätta alla dessa krumelurer som tramsar på hela tiden. Vad är det för fel på folk som ids ens protestera mot flaggning överhuvudtaget?
 
Den här stången satte jag upp 2005. Den pryder tomten på
ett fint sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0