Näthat!

Kakan Hermansson, programledare i TV och feminst.
 

Cismän är sådana som Roger Lindqvist?
 
 
Undrar om han tagit alla sina nödvändiga mediciner?
 
 
 
 
Jag känner många män. Ingen av dem har någonsin lyft sina hand mot sin kvinna.
Inte eller våldtagit dem.
 
 
 Jag har för säkerhets skull frågat min hustru sedan snart 40 år om hon 
hatar mig. Tack och lov det gör hon INTE! Alltså är "En simpel Manshatare"
ute och cyklar på sin fyrhjuling (med stödhjul).
 
Hoppas att hon inte jobbar med barn.
 
Nu törs man väl knappt visa sig på stan längre.
 
 
Landet Sverige har haft sin debatt om vad som är lämpligt och inte. Man har diskuterat chokladbollar, Pippi Långstrums far, Tin-Tin och andra "övertrampare" i det nu så korrekta Svedala. Häromveckan kände sig en man och kvinna kränkt, detta sedan en 20 år gammal sketch ur Nile City repriserats på TV. En man med brunnsborrning som sin specialité hade tryckt sin firmalogga på sin firmabil. Loggan föreställde en kines med orden: "Vi gräver ända ner till Kina" eller något liknande. Han ombads att byta snabbt som ögat. Även den nya loggan blev ifrågasatt. Då slog han näven i bordet och sa INTE MER!.
 
Snart slår jag också mina nävar i bordet och säger detsamma. Är vi rätt ute när vi gör som vi fnv gör? Vi silar mygg och sväljer kameler. Varför kan Kakan Hermansson, som offentlig person skriva som hon gör när andra blir ifrågasatta? Jag får liksom inte ihop det. När man fokuserar på en viss målgrupp i samhället, och uttalar sig negativt om dem, är detta då inte rasism? Jag kan konkretisera detta ännu tydligare: VITA MÄN I MEDELÅLDERN, HETEROSEXUELLA...
 
Roger Lindqvist, näthatsobservatör.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0