Släktkalas /1956

I början av augusti 1956 fyllde min pappas syster Elsa 40 år. Det blev en släktsammankomst där förutom födelsedagsbarnet själv även mina föräldrar och syster ingick. Turligt nog så fanns det en fotograf i närheten som tog en del underbara bilder. När jag häromkvällen besökte kusinen Britta och hennes man Lennart, så kom de gamla albumen fram och jag var inte sen att fråga om lov att låna familjeskatten.
 
Elsa Lundmark. Min fars storasyster, vid sitt hem i Övremarken i Hortlax.     
 
Här har fotografen samlat alla herrar till allmän samling på husets trappa.
Från övre raden och ned, fr. v. bröderna Sven, Gunnar, John, Ingvar, Amandus
(min farfar), Erik, John Risberg g.m. Emmy, Ivan g.m. Elsa, Henning Sandström,
g.m. Gun f. Lindqvist (dotter till Ingvar o Nancy), Åke Lindqvist, som sitter med
Bosse (Gunnars son) samt Roland (Ivan och Elsas son).   
 
Här har damerna samlats för fotografering, främre raden fr. v.: Elsa Lundmark f.
Lindqvist, (med Gunnars son Bo vid sin sida), Hanna (farmor), Emmy Risberg f.
Lindqvist. Nästa rad: Aina g.m. Gunnar, Gun Sandström f. Lindqvist (Ingvars dotter),
okänd, Nancy Lindqvist f. Lundmark syster till Ivan. Bakre raden, fr. v. Maj-Gerd
g.m. John, Elma g.m. Sven och Essy g.m. Erik.
 
Barnen som var med på kalaset, fr. v. Karin Lundmark, Rigmor Lindqvist,
Anita och Bo Lindqvist, Roland Lundmark och Gerd Lindqvist (min syster).
Barnen var alltså kusiner.     
 
--------------------------------------------------------------------------------
Bilderna tillhör Britta Engman.
 
 
 
 
 
                
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0