"Social oro"

Det är bomer, det är handgranater, det är bilbränder och skolor som brinner. Jag tycker det är synd om polisen i dessa utsatta områden. En av polisens talesmän, vittnade om "social oro" i det som nu händer och sker. Mona Sahlin sa vid ett tillfälle att, "det Sverige som var då, får vi aldrig igen". Det är länge sen jag upptäckte det, Mona. I öst tränar Putins styrkor på att inta Åland, Gotland och Norge, med sina jakt- och bombplan. Jojo, nog råder det social oro alltid.
 
När jag grips av social oro brukar jag ta en kopp kaffe. I stället för att bränna ner byggnader kasta handgranater och sticka bilar i brand. Då tar jag en slurk Gevalia, och då försvinner den sociala oron. Flera borde anamma kaffet! Både Putin, Obama, Löfven, Åkesson och alla di andra potentaterna. Jo, det var sååååååå sant, Åsa Romson borde dricka flera baljor Java innan hon äntrar talarstolen i Almedalen. Vi får väl se hur många grodor hon kommer att bjuda på den här gången.
 
Små grodorna, små grodorna är lustiga att se, små grodorna, små grodorna Åsa Romson vill va´me´.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0