- LJUVA 60-TAL -

I förgrunden Åsa Ivarsdotter t.v. och Siw Öhman t.h.
 
Siw hette Nilsson som flicka och bodde ett stenkast från mitt föräldrahem i Hortlax. Hennes mor hette Tyra (jag kallade henne tant Tyra hela min barndom) hon var kusin med min mor Maj-Gerd. Vi umgicks rätt ofta. Och när tant Tyra kom då blev det cirkus. En glad cirkus. Hon fick oss att skratta hejdlöst åt sina diverse dråpligheter som bara hon kunde hitta på. Jodå, tant Tyra minns jag med glatt minne.
 
Min pappa var också en glad gamäng. En gång när Tyra kom på besök så såg farsan sin chans. Han berättade för Tyra att den där majonnästuben han köpt, luktade illa. "Vill du lukta, Tyra" sa han. Å det ville hon. Precis när hon satte näsan mot öppningen, tryckte pappa på tuben med all sin kraft. Tyra fick näsan fylld med majonnäs. Resultatet blev att hon jagade iväg pappa runt tomten och skrek: "Dö jär ju et schluug John, vänt bara..." (du är ju inte slug, John, vänta bara). Så roligt hade jag under min barndom. Ett tack till tant Tyra! Tack farsan!
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0