Då Perudden blev lågornas rov

Ur min dagbok...
 
TORSDAG DEN 1 SEPTEMBER 1994 KL. 18.30  
 
Perudden i Svensbyn brann ned i går. Fick veta det i går afton av Gerd som hört det på jobbet. Så många minnen jag har därifrån. Första gången jag spelade där var hösten 1973, med John Harrys. Under 70-talet spelade jag där med Rolf Åhmans. Sista gången - tror jag - var på en fest som Infjärdens SK hade. Ronny Eriksson och "Bubben" Buström medverkade också. Kan ha varit i början av 1993.
 
Hela danssalongen brann ned till grunden. Kvällen före hade man haft bingo i lokalen. Ca 22.15 tisdagkväll, låste ägaren Hans Skarin dörrarna, och på natten upptäckte hans mor eldslågor från byggnaden.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0