Ingmar Nordströms /1973

 
¤ INGMAR NORDSTRÖM
¤ BERT MÅNSON
¤ STEN-ÅKE "STEINE" LINDBERG
¤ SVEN SCHILL
¤ BO JANSSON
¤ GUNNAR SANDEVÄRN   
 
Trumslagaren Sven Schill var bandets clown. En gång fick han frågan om vilket år han hade börjat i orkestern. Han blev inte svaret skyldig:
    - Jag hoppade in på ett vikariat som skulle räcka nån vecka. Detta var 1962. Å som jag förstår så är jag vikarie fortfarande, ingen har sagt att jag är fast anställd.
 
När Ingmar Nordströms orkester började producera skivor, så var det Einar Svenssons skivbolag Anette som gjorde inspelningarna. Om Einar har jag skrivit en hel del, och när hans son Michael ringde mig för nåt år sen, så frågade han mig varför jag var så intresserad av det hans pappa hade gjort. Han kände sig hedrad över det fokus jag hade satt på honom, och tackade så hjärtligt.
 
-------------------------------------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0