Juli 1987

I juli månad 1987 var de här två grabbarna ute på en liten båtutflykt i Roknäs.
Märk väl, att det var inte båten som ses i bakgrunden som de åkte med. Men
som av en händelse så låg den där båten och gungade i takt med vågorna.
Den kom också med på bilden, men då hade jag en tanke bakom. Båten
byggdes nångång på 50-talet av Ivan Lundmark och John Risberg. Ivan var gift
med Elsa och John med Emmy. Dessa damer var systrar och syskon med min far
John Lindqvist. Båten brukade då ligga nere i Tingsholmen, där halva släkten
åkte ut soliga sommardagar på Piteälvens vatten. Så småningom så köpte Artur
Lindkvist båten av sina svågrar. Artur var bror till Elsa och Emmy och min far.
De två pojkarna med flytvästar är mina söner Andreas och Robert.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0