NATO? Nja...

Det känns lite läskigt att vi har en massa NATO-plan som flyger uppe över våra huvuden häruppe i Norrbotten. Övningen har väckt indination i vårt östliga grannland, Ryssland. Jag är ingen större beundrare av Putin och hans aggressiva politik, jag tänker då så klart på Ukraina, men jag är lite rädd att den här närvaron av NATO kanhända väcker den ryska björnen på allvar. I och med den närvaro som råder, ökar spänningarna länderna emellan. Och det är just precis det vi INTE vill skall hända. Putin har å sin sida också uppträtt hotfullt med bombbestyckade plan som övat mot mål på den svenska sidan. Vi har ju alla ubåtsdramat i vårt svenska fartvatten i färskt minne.
 
Avspänning är det mest önskvärda i den tid som fnv råder. Konstruktiva samtal länder emellan skadar aldrig, tvärtom. Jag hoppas verkligen inte att detta är den gnista som kommer att tända några konkreta krigsplaner. Och så detta med eventuellt medlemsskap i NATO? Jag är mer emot än för ett medlemsskap. Vi måste besinna oss!
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0