Vadå, melodifestival...?

Följer Eurovisionsschlagerfestivalen, så gott som det nu går. Om man bortser från Måns Zelmerlövs insats som han skötte helt okej, så hade nog den svenska kvartetten Jokkmokks Jokke, Thore Skogman, Gösta "Snoddas" Nordgren och Harry Brandelius, också stått sig bra i konkurrensen. Med några Gulligullan, Haderian hadera, Jämtgubben och Gamla Nordsjön så hade "The Oldtimers Quartett" placerat sig på den övre halvan av listan.
 
Varför är jag då så kritisk? Svaret på den frågan är, att jag precis läst i en av våra kvällstidningar om hur man försökt få Måns Z. på fall. Fusk, korruption? Jag vet inte, men om så vore, så faller ju hela den här idén om en ärlig juste tävling "man mot man, kvinna mot kvinna, land mot land" Hela tävlingsgrejen basunerar ju ut budskapet om kärlek, i en slags romantisk ton. Jo, kyss mig långsamt, Christer Björkman!
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0