Vart tog du vägen, Robban?

Robban Broberg.
 
"Han kom som ett yrväder en aprilafton..." det här början på Strindbergs Hemsöborna, men kunde lika väl passat in på artisten, konstnären, låtskrivaren, underhållaren Robert Karl Oskar Broberg f. 1940. För mig var och är i denna dag Robban ett alldeles uppiggande aprilväder med sina många skiftningar på sin meny. Alla hans låtar lyssnade man ju till, man både nynnade och sjöng med i texterna. Det fanns på den tiden ett stänk av frisk galenskap i hans musik och även hans sätt att vara som underhållare. Nu har det varit så tyst och tomt om Robban sedan lång tid, och jag undrar ibland vart han tog vägen.
 
Jag har hört både det ena och det andra om hans hälsotillstånd, men det har inte kommit från tillförlitliga källor. En sak vet jag, 2010 råkade han ut för en fallolycka i en tom svimmingpool. Han skulle samma sommar medverkat i Allsång på Skansen, men kunde inte medverka pga olyckan. Sedan dess är det tyst. Hoppas i alla fall att du har det bra där du fnv befinner dig, Robban.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Bild AB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0