Ett 3:e världskrig?

Aftonbladets krönikör, Wolfgang Hansson, ser dystert på framtiden i sin senaste krönika:
 
"VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG?
Terrordåden avlöser varandra, storstäder som Bryssel stängs ner, Nato skjuter ner ryska stridsflygplan, bomberna faller över Mellanöstern..."  
 
Jag kan inte annat än instämma. Mitt i den värsta villervallan, av flygbombningar mot ISIS, så händer det som inte får hända; Turkiet skjuter ner ett ryskt plan. Putins vrede går inte att ta miste på. Det som gör mig nervös är den ryske ledarens motsägesefulla och nonchalanta hållning. Vi vet vad som hände på Krimhalvön, vi vet även vad som hänt i Ukraina. Det är en orolig tid vi lever i. Ett tredje världskrig skulle vara en katastrof, ett självmord, ett utplånande av allt det som vi varit så vana vid. Saken blir inte ett dugg bättre, när Putin berättar för världen om de kärnvapen han förfogar över.
 
Varje liten oförsiktig gnista kan leda till följder som jag inte ens vill tänka på. Man får hoppas att man istället samlas vid bordet för en diskussion. Hela den fria världens framtid står på spel. Så snälla, BESINNA EDER!
 
 
Roger Lindqvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0