Till minnet av AnnaLena Kanon

Fr v: Margareta Bäckström, t.h. AnnaLena Kanon.
Båda har det gemensamma, att de har sjungit i
Yngve Forssélls orkester. Häromdagen gick AnnaLena
ur tiden.            
 
Häromdagen möttes jag av den sorgliga nyheten om att sångerskan och dramapedagogen AnnaLena Kanon gått ur tiden, 70 år gammal. Vi kom i kontakt när jag nedtecknade Yngve Forssélls historia på min blogg. Eftersom hon en gång varit sångerska i bandet, så bad jag henne skicka mig bilder och berättelser. Detta hon gjorde. Hon hade även läst min historia om orkestern, som hon gillade. Hon var en person med en stor glimt i sin ögonvrå. Positiv och nära till skratt. En gång gav hon mig ett slags betyg när hon sa: - Roger, jag tycker om när du skriver tokiga och galna saker. Du får mig att skratta!"
 
Vila i Frid!
 
Roger.
 
AnnaLena Kanon, 19 år gammal, som sångerska i populära
Yngve Forssélls orkester från Skellefteå. AnnaLena var bosatt
i Umeå, men hade sina släktrötter i Vilhelmina. Hon var en period
gift med Robert Palm, fd medlem i Family Four.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0