Bilden ingen ville se...

Bilden ingen ville se...  /Bild AB.
 
På en vanlig strand i Turkiet slutade 3-årige Aylans liv.
Detta är skräckbilden som sänder kalla rysninger igenom min kropp. Världen är grym. Så fruktansvärt grym, som tillåter treåriga småbarn dö, innan de ens har börjat leva.
 
Aylan är jämnårig med mitt barnbarn Malte. Det vänder sig alltså i magen när jag tittar och begrundar på det horribla som händer, och när jag associerar till min egen familj. Det är mycket som gått galet, i den brutala verklighet som just nu utspelar sig framför världens ögon.
 
Jag kan bara be en stilla ödmjuk bön att helvetet skall upphöra.
 
Roger

Kommentarer
Postat av: Arne

Jag tror inte att det hjälper att be.

2015-09-03 @ 16:17:37
Postat av: Roger

Man kan ju försöka...

Roger

2015-09-03 @ 18:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0