Måste alla vara feminister?

Måste alla i det här landet vara feminister för att bli accepterade?
Läser konstnären Mats-Åke Bergströms utmärkta insändare i dagens PT där även han ställer sig frågande. Är man inte feminist, då är man placerad i nån slags grå zon. Jag är inte eller feminist, men för den skull så sitter jag inte på min kammare och hatar alla kvinnor. Tvärtom! Jag är för allas rätt till arbete, jag är för jämnställdhet mellan könen. Och har så alltid varit. Men varför i hela världen måste man heta feminist ständigt och jämt? I mitt fall heter det kort och gott för sunt rådande förnuft! I Sverige råder ett slags åsiktskodex, och följer man inte med i strömmen, då är man icke rumsren.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0