Regementsstaden Boden

BODEN!                                  
 
Det här vykortet har sina år på nacken. Men staden är densamma. I Boden gjorde jag lumpen, 1978-79. I 227 dagar gjorde jag min plikt för fosterlandet. Första anhalten var S3 som radiolänkman. Men en krånglande rygg satte käppar i hjulen. Jag hamnade i stället på I19/P5 på 5:e kompaniet. Hade den stora turen att jag ändå kunde spela nära på varje helg. Jag missade ca 2-3 helger under de 227 dagarna jag låg inne. En helg lånade vi trummisen från Rune Lindstedts orkester. Rune Lindstedts vann priset som Sveriges bästa dansorkester vid dansbands-SM i Konserthuset i Stockholm året 1965. Bandet belönades med att under tre månader åka med Amerikalinjens MS Gripsholm.
 
Rune Lindstedts orkester, Boden.
 
(Tänk vilka associationer ett vykort kan framkalla).
 
ROGER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0