Bahama-flickan Ewa hemma i Piteå

Ewa Johansson, Miss Bahama 1966.
 
Piteås och Sveriges Bahama-flicka Ewa Johansson är åter i hemstaden efter ett år i Stockholm. Där har hon utbildat sig till sekreterare vid skolan Bar-Lock.
    - Verkligen skönt att vara hemma igen, tycker Ewa. Visst kan det ha sina fördelar att bo i Stockholm, men att vara hemma hos familjen i Piteå är allra bäst.
    - Så du kommer inta att bidra till den norrländska avfolkningen?
    - Nej, räkna inte med det, säger Ewa till Piteå-Tidningen. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att vara bosatt någon annanstans för jämnan än här.
 
Att Ewa befunnit sig i Bahamas-solen under vinterhalvåret är lätt att märka. Redan efter ett par gånger ute i det svenska solskenet har hon en vacker solbränna, vilken vem som helst kan avundas.
Under Stockholmstiden har Ewa bott hos en moster i Spånga. Väl hemma i familjekretsen tänker skönhetsmissen ta en ordentlig semester. Givetvis kommer hon att även i sommar bli fotografernas drömobjekt vid Pite havsbad. En del av semestern kommer att tillbringas i Dalarna.
    - Men sedan bär det snabbt hem till Piteå igen, berättar Ewa. Först omkring månadsskiftet juli-augusti kommer jag att börja göra nytta för mig som sekreterare.
-------------------------------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ 1967
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0