Mamma, måste jag till tandläkaren?

Detta kära bloggläsare, är en tortyrapparat!
 
Och i en liknande stol har jag suttit och darrat. Natten var sömnlös innan besöket hos Folktandvården i Hortlax. Nåja, kanske jag sov - ibland. Men det allra värsta var att när jag vaknade så låg jag och inbillade mig de mest horribla saker. Gerson Bergman, hette tanddoktorn. Man ska inte tala illa om avlidna personer, men det var en skräck att ha honom som tandläkare. Till råga på allt så tappade jag min halva vänstra framtand på skolans ishockeybana, 1968. Om det har jag förtäljt kanhända 3.460 ggr. Jag kommer därför INTE att berätta det 3.461 ggr. Men det var hemskt.
 
 

Kommentarer
Postat av: Berit

Jo jag känner igen namnet på din tandläkare.... I Öjebyn hade vi dr Harstad från Norge så även många av oss delade din upplevelse!

2016-12-08 @ 15:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0