"Vi lever i en trygg tid..."

Jag har den största respekt för Malena Ernman, men jag har en känsla av att hennes påstående inte stämmer överens med den brutala verklighet, som för närvarande råder i vårt land. Jag önskar att hon hade rätt i det hon säger. Malena Ernman har gjort sig känd som en varm försvarare av de flyktingar som kommit. Att stå på de utsattas sida har även jag gjort så länge jag kan minnas. Det fick jag itutat i mig hemifrån.
 
Malena Ernman, tar så ofta hon kan parti för invandrares rätt. Vare sig det gäller flyktingfrågan, som kvinnors utsatthet. Men hennes röst tystnar fort när ord som hedersmord, gruppvåldtäkter, förortskravaller, islamisering av ungdomar m.m. kommer upp på tapeten. Det blir ett konstigt glapp i diskussionerna, när hennes åsikter uteblir i dessa nog så allvarliga frågor. Malena Ernman är inte ensam i sin tystnad. Det finns en hop av starka och högröstade feminister som även dem väljer tystnaden som svar.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0