Blixt och dunder...

För cirka en månad sedan, så fick jag problem med huvudvärk och synstörningar. Det liksom small till en sen torsdagseftermiddag. Dagen därpå, så besökte jag hälsocentralen i Hortlax. Det fanns två alternativ: glaskroppsavsöndring i ögat eller ögonmigrän. Doktorn trodde på det senare. Ögonmigrän var inget nytt för mig, men eftersom synstörningarna förflyttas sig till höger öga, så blev jag betänksam. Jag begärde då en remiss till ögonmottagningen vid Sunderby sjukhus. I dag klockan 09.00 så blev jag undersökt av ögonläkaren Krekku. Det visade sig att det fanns inget fel på ögat. Däremot så tillskrivs "fenomenet" ögonmigrän. Vilket jag istället föredrar. Men nog så besvärligt då symtomen sätter in. Och när "det" kommer på oväntat besök - ja då känns det som en kvalmig sommardag med åska och blixtar i luften.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0