Älskade familj

Inte alla, men nära på, Andreas, Carro, Loke, Daniel och Linda
samlade på vår balkong i söndags. Norah, Malte, Robert, Jannice
och Max saknades.
 
Bröderna Lindqvist är i grunden tre, men den tredje, Robban, saknades.
Andreas och Daniel ses på bilden.
 
En liten go kille: Loke med mamma Caroline. Loke brukar rycka farfar i skägget.
 
 
Älskade Elisabeth, nyss hemkommen från sjukhuset. Tre njurstenar orsakade
stora tråkigheter. Från Hälsocentralen direkt in på akuten fvb med ambulans
till Sunderby sjukhus. Det kändes en smula obehagligt. 12 dagar på lasarettet.
40 graders feber. Frossa och allmänt obehag. Jag har själv varit drabbad av
njursten ett flertal gånger. Fick stötvågsbehandling i Umeå två gånger. Nu
väntar Elisabeth på att få samma behandling som mig. En smula komiskt
är det i alla fall, mitt i eländet. Äldste sonen fick besvär med njursten för
cirka en månad sedan. Min far hade också problem, och som vi nu har hört
så hade även Elisabeths pappa problem med stenar. Ärftligheten spelar roll
i sammanhanget. Nu har de andra sönerna börjat bli nervösa, Robert och Daniel.
Eller som doktorn sa på akuten: det verkar vara smittsamt i er familj.
 
Sist men inte minst: Selma, en nyfiken kattfröken som vill vara oss nära
hela tiden. Hennes sambo, Pelle, hade haft nattskift så han låg inne i
huset och sov.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0