ROLF ÅHMANS /1975

Kapellmästar´n har bytt om. Jag tror att detta var en spelning i
Kåbdalis FH. Rolf, och vi andra har en paus, därför brickan med
kaffe, läskedrycker och mackor. I Kåbdalis hade man de godaste
mackorna, enligt mig i alla fall.
 
Sångaren och gitarristen Hasse Eriksson, med sin Hagströmgitarr,
som han fortfarande har kvar och spelar på. Den här bilden togs
inför en spelning på Forum i Luleå, 1975.
 
Sune Karlsson, min kusin, spelade bas och sjöng i orkestern. Detta är
också på Forum, Luleå.
 
Trummorna köpte jag hösten 1973 när jag spelade med John Harrys orkester.
Men varför jag hade ridecymbalen på vänster sida och så pass högt fattar jag inte.
I dag 2016 har jag en helt annan "version".
 
När Rolf slutade 1975 så kom Sune Andersson in i bandet. Sune spelade
gitarr, sax och sjöng. Han hade tidigare varit med i Rolf Åhmans, men valde
sluta 1971. Fyra år senare var det alltså dags att återvända.
 
Saxofonisten, organisten och sångaren Gunnar Sandbladh, får hämed
visa upp hur våra sängar såg ut i bussen. Det var fyra till antalet. Min
fd svåger, Henning, var med om att inreda orkesterbussen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0