Rolf Åhmans - trettondagsafton 1982

En mycket trött trumslagare vilar ut i det rum där Kjell Nästén riggat upp
sina inspelningsapparater. Kjell gjorde en liveinspelning av bandets sista
kväll.
 
Här har samme trumslagare drabbats av akut underbett. T.v. Harri Karlsson
och t.h. om mig Gunnar Sandbladh. Harri kom senare att spela med Cedermarks
från Sveg, samt Sven-Erics från Hudiksvall. Duktig basist som vikarierade ibland
när jag började med Kjell-Bertils.
 
Gunnar Sandbladh, som började i Rolf Åhmans sommaren 1974 och som
gjorde sin sista spelning denna trettondagsafton i Edeborg Harads 1982.
Gunnar gick ur tiden 2002.
 
Basisten Sven-Åke Andersson, började i orkestern 1978. Han spelade tidigare
med älvsbybandet Leffes. Svenne var även med i popbandet The Steelmen
under 60-talet.
 
Här pratar jag för ointressanta öron. Gunnar har fallit i sömn, Harri också.
Den enda som tycks lyssna är Peter Klein. Harri och Peter var vid den här
tiden medlemmar i Sun Cats från Piteå. Man gjorde både TV och skivinspelningar.
Sun Cats lever fortfarande kvar. De två killarna var jättemusikaliska, och brukade
åka med oss ibland ute på spelningar.
 
Fyra glada gubbar; Hasse, Sune, Harri och Peter. Det roliga måste en dag ta slut -
vilket det på nåt sätt gjorde den här kvällen. Några månader efteråt, fick jag anbud
av Kjell-Bertils, vilket jag nappade på. Idag, 2016 så spelar återigen Rolf Åhmans,
även om det inte alls är i närheten som tidigare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0