Förlåt, men jag är svensk...?

Jag lever i ett land som håller på att avvecklas. Detta är en känsla som jag haft rätt så länge. Sverige, det underbara landet i nord, har undan för undan blivit till något som jag knappt kan sätta ord på. Jag känner inte alls igen mig längre. Och skulle man vid något tillfälle säga att man är svensk, då får man tusen ord och bevis på att man inte är det. Nästan så att man blir utskrattad. Allt som jag varit van med sedan barndomen har kommit på skam. Så nu börjar jag känna mig rätt så kluven. Om jag inte är svensk, vad i hela friden är jag då? Är det tillåtet att benämna sig som norrlänning? Pitebo? Hortlaxbo? Jaså, inte ens det! Inte då undra på att min känsla om avveckling är helt rätt.
 
Roger Lindqvist, jordbo.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja Roger (Jordbo) Lindqvist , det var ett mycket passande namn!

Ingenting är längre som förut , alla vackra sanningar är slut ! så sjöng Anders Fugelstad redan 1970 .
vår bästa tid är nu sjöng Jan Malmsjö 1984.
2 år senare 1986 kom The Final Countdown med Europe . tala om tids träffsäkra texter



Svar: Jag håller med dig!
Roger Lindqvist

2016-10-07 @ 17:00:54
Postat av: Lennart Ö

allt var inte bättre förr , Men nu är det värre !

2016-10-07 @ 21:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0