Kulturkrock

Jag säger som det är; jag har väldigt svårt att förstå detta...
För att kunna mötas på stan, arbetsplatsen osv måste man
nog kunna visa sitt ansikte. Integrationen kan var nog så svår
ändå. Att kunna det nya landets språk är A & O. Jag kan inte
tänka mig att det går att gömma sig bakom slöjor och niqab,
om man har ett jobb som kräver kontakt. I sjukhusmiljö,
offentliga inrättningar m.m. I det fallet sätter Sverige alltför
små krav, tycker jag. Ju förr man kommer in, desto bättre
blir det för både samhället, som för den enskilda personen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart Ö

jag har också funderat på varför de vill bära slöjor och niqab ? kan det vara så att deras män är svartsjuka och rädd att någon annan man skulle bli pilsk på deras fru ?
Eller att dessa niqab och slöjbärande kvinnor inte vill bli uppmärksammade av männen enbart för sitt utseende ? kanske det finns ett svar i koranen .
Gammalt tillbaka var det ju sed i kristna kretsar att kvinnorna skulle ha en huvudbonad när de gick , in ett kyrkorum , eftersom kvinnans hårsvall ansågs vara erotiskt lockande , och visst är det vackert !Men att helt gömma sej kan ju varken vara bekvämligt , och vanlig kontakt med människor blir ju rent ut sagt konstig , kanske du Roger som är musiker, känner igen en gammal sång ur cirkusprinsessan med Per Grudén där en av textraderna går så här : Två mörka ögon som jag aldrig kan nå !?Den kanske vore en lämplig sång i sammanhanget !?

2016-10-23 @ 22:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0