MAX FENDERS

MATS LÅNGSTRÖM: - Bandet statade vi 1964-65 i Hörnefors. Jag spelade fram till 1983, fast hängde kvar som delägare fram till 1985.
    - Jag minns söndagarna då vi spelade på Universum hemma i Umeå. Det var smockfullt varje gång. 1975 är nog det år som jag tycker var en slags höjdpunkt. Vi medverkade i Nygammalt. Vi kom upp Svensktoppen med Vindens melodi. Vi låg 1:a hela den sommaren. Tre år i förväg var vi bokade. 1975 var även det året då vi spelade 263 spelningar, vilket var rekord för våran del.
    - Sen så ville nån av grabbarna pröva nåt nytt. Man skaffade sig ett annat civilt jobb, man började i ett annat band osv. Det sk kärngänget splittrades. Jag slutade 1983, som sagt.
 
Mats Långström, var sångare och saxofonist i Max Fenders under de mest framgångsrika åren.
 
Roger Lindqvist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0