Jag kan inte tro på Jan Guillou, forts... del 2.

Piteå-Tidningen 2016-09-03.
 
Mina åsikter om Leninpriset, fick Piteå-Tidningen att sätta in en faktaruta i anslutning till min insändare. Något som fick mig att undra, om PT tar detta i försvar? Man betonar att Leninpriset är ett "fredspris". Dålig kombination: Lenin & fred! Vad åstadkom Vladimir Ilijitj Ulanov (1870-1924) för freden? Svar: ingenting! Fredspris kan jag väl köpa, men inte att en av vår tids största diktatorer skall tillskrivas som en fredsmäklare.
 
2013 var det tänkt att Susanna Alakoski skull få Leninpriset. Med råg i ryggen, och alla nödvändiga hjärnceller på plats, så tackade hon blankt NEJ! I stället fick Maj Sjöwall, ta emot 100.000 kr. och "fredspriset" i Lenins namn. Jonas Gardell, och många med honom har uttryckt sin avsky och förvåning. Eller som Jonas sa: när kommer Hitlerpriset?
 
ROGER LINDQVIST

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0